Nieuwe voornemens na 2,5 week.

      Geen reacties op Nieuwe voornemens na 2,5 week.

Een kleine 3 wekenheb ik een bericht gepost over mijn nieuwe voornemens van dit jaar. De meeste haken na 2 a 3 weken af met hun nieuwe voornemens. Vandaar deze post… want hoe is het nu met mijn nieuwe voornemens.

De voornemens die ik had waren: het fotograferen weer oppakken, weblog/fb pagina, gezonder leven, regelmatiger leven. Hieronder heb ik ze per onderdeel beschreven.

-het fotograferen terug oppakken: Het fotograferen oppakken heb ik de afgelopen weken niet echt heel erg gedaan. Wel zijn we naar de Efteling geweest en daar een paar foto’s gemaakt, maar vooral filmpjes dat vind ik ook erg leuk. Wel komt de carnaval eraan en meerdere leuke dingen waarbij ik zeker mijn camera’s wil gaan gebruiken voor zowel foto’s als filmpjes.

– Website/weblog/fb pagina (waar ik mijn foto’s plaats): Inmiddels is mijn facebook pagina up to date. En ook op mijn blog wordt er tot nu toe iedere dag een blogpost gezet. Wat echt al heel lang geleden is dat ik 3 weken aan een stuk iedere dag een post geplaatst heb. Het “achterstallig onderhoud” hier op de blog is nog wel een aandachtspuntje. Daar ga ik zeker ook mee aan de slag. Wegens ruimte gebrek kan ik hier niet alle foto’s plaatsen, dus plaats ik hier bij de blogpost wel enkele foto’s en link ik door naar mijn facebook pagina. Die link naar de desbetreffende foto’s opent altijd in een nieuw scherm. Wat ik zelf wel een goede oplossing vind. Maar inmiddels staan er bijna 650 blogpost hier dus ben ik er nog wel even zoet mee om alle blogpost berichten “goed” te krijgen.

– Gezonder leven: Dit is een punt wat ik nooit af/klaar zou kunnen krijgen omdat dit is iets waar ik heel mijn leven mee bezig zal blijven zijn. Wel ben ik hier de afgelopen mee bezig geweest. Zo heb ik 1x 1wijntje op.. Snoepen doe ik minder. En ben ik bezig met meer bewegen. En ondanks dat mijn gewicht maar een getal is vind ik het toch fijn om 1x per week op de weegschaal te staan. En ondanks dat ik voor mijn gevoel nu gezonder leef stijgt het getal op de weegschaal, maar ik moet zeggen dat ik er niet door in de put ga zitten wat ik voorheen wel deed. Wel moet ik erbij vermelden dat mijn hormoonhuishouding totaal van slag is. Wat meestal ook niet bevorderlijk is voor je lichaam. Ik drink meer water, neem als ik een tussendoortje neem een gezonder tussendoortje. Eet regelmatiger, wat voor mij toch wel een puntje is. En buiten dat ik op mijn werk gemiddeld 3km per dienst loop, en 1x per week dans zijn Denise en ik begonnen met 2 programma’s op de wii. Wat ook gewoon erg leuk is. De low fat fryer wat ik voor kerst heb gekregen heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar daar komt deze week wel verandering in. Het receptenboekje wat erbij zit heb ik al wel ingekeken en je kunt er zoveel mee! Als we de low fat fryer hebben uitgeprobeerd komt er zeker een recensie hier op mijn blog te staan, want er wordt wel regelmatig aan mij gevraagd over hoe het werkt, of het lekker eten is enz..

– Regelmatiger leven: Dit puntje blijft ook een aandachtspunt, want ik werk natuurlijk in de zorg, daarin heb je nou eenmaal onregelmatige diensten. Wel heb ik afgelopen week 5 vroege diensten gehad. En ook deze week weer een paar vroege diensten. Ik heb in 2 weken 1 late dienst gehad en dan kan ik gewoon niet voor 1 uur slapen. Maar het wordt niet meer 3uur ’s nachts dat ik op bed lig. En als ik vroege dienst heb, dan heb ik er minder moeite mee om rond 22.00uur in bed te liggen. En kan ik over het algemeen redelijk goed slapen. Ik blijf er moeite mee hebben dat om 5.30uur de wekker gaat. Maar aan de andere kant je hebt nog wat aan je dag als je vroeg werkt.

Kortom ben nog volop bezig met mijn voornemens. En zal hier vaker een blogpost aan wijden ook al alleen maar als stok achter de deur. Maar ook om iedereen op de hoogte te houden, misschien vinden anderen het ook wel leuk om te lezen…

Plaats hier je reactie :-)