Vakantie Boston

1 reactie op Vakantie Boston

Hey hey!!

Afgelopen Dinsdag was het eindelijk zover, onze vakantie naar Boston begon! Om 7.30 werden we opgehaald om naar Düsseldorf gebracht te worden door Irene en Dennis. Rond half 11 kwamen we aan in Düsseldorf, gelijk op de borden gekeken en ik zag staan: Annuliert, nu is mijn duits niet best maar ik begreep er toch wel uit dat de vlucht geannuleerd was, dus wij naar een counter van Brittish Airways de maatschappij met wie we zouden vliegen en idd de vlucht was geannuleerd toen dacht ik… En nu? Beide nog nooit gevlogen, dit is geen goed begin van onze vakantie.. Maar het bleek allemaal wel mee te vallen! Onze tickets werden omgeboekt naar een andere vlucht een binnenlandse vlucht naar Munchen en vanuit daar rechtsstreeks naar Boston, alleen ze boekte ons om naar Lufthansa, waar we nog nooit van gehoord hadden. De eerste vlucht naar Munchen vond ik best spannends omdat je niet weet wat je kan verwachten…
Het opstijgen vond ik super gaaf net of je in een achtbaan zat alleen het duurde iets langer voor je boven was haha… Alleen toen begon de turbelentie en toen werd ik wel wat dizzy! Waarbij ik dacht nu moeten we het langste stuk nog krijgen, dus was er een beetje schrikachtig voor.. Maar de vlucht naar Boston is me 100% meegevallen, het was een veel stabieler vliegtuig, je kon alles volgen van de vlucht, series kijken, film kijken etc.. dus dat was wel heel erg leuk! en we zaten aan het raam wat voor ons ook al een hele ervaring was… Het enige nadeel vond ik dat de airco zo hoog stond dat ik het met mijn lange broek, vest en dekentje wat je in het vliegtuig kreeg nog koud had en dat mijn spieren in mijn rug en nek helemaal vast zaten… maar verder wil ik niet klagen 😉 We kwamen om 18.00 uur plaatselijke tijd aan, in Boston is het 6 uur vroeger dan in nederland dus was het best een lange dag.. en we dachten het wel te kunnen lopen naar het hotel, toen we eenmaal buiten waren maarja in een stad in een land waar je nog nooit geweest bent waar moet je dan naar toe? Dus hebben we op aanraden van een vrouw die achter een informatie balie zat op het vliegveld maar de silverline bus genomen… Alleen we wisten toen nog niet waar we eruit moesten dus hebben we maar vanaf station south een taxi genomen naar het hotel en binnen 10 minuten waren we er… het inchecken was zo gedaan, dus konden we onze kamer op, daarna zijn we met een kaart een beetje de omgeving gaan verkennen inmiddels was het tegen 22.00 uur en zijn we in het winkelcentrumpje wat een straat verder zat wat gaan eten en vooral drinken gaan halen, want we hadden z’n droge mond gekregen van de vliegreis ondanks dat ze om het uur ofzoiets met drinken aan kwamen.. Wat ons opviel was dat de prijzen daar zonder Tax staan aangegeven en dat het bij de kassa erbij komt! Maar we hadden een fles diet coke weten te bemachtigen. En zijn daarna in een restaurantje van het winkelcentrum wat gaan eten de porties zijn in Amerika echt een stukje groter. Toen we het eten niet op kregen en dat aangaven dat het veelste veel was vroeg de serveerster waar we vandaan kwamen dus zeiden we Nederland, de serveerster had een cousin in Rotterdam wonen dus dat was wel erg leuk, ze schreef ook op de bon dankjewel. En het viel ons op dat iedereen wel heel vriendelijk is. Iedereen zegt standaard hello, how are you. Maar echt op een manier dat ze je al jaren kennen, niet dat we de tijd krijgen om te zeggen dat het goed gaat maar het gaat om het idee dat mensen zo vriendelijk zijn! Daarna zijn we maar terug naar het hotel gelopen en zijn we gaan slapen want het was eigenlijk al best een lange dag!

Woensdag: Woensdag stond in teken van Denise’s droom! Het was namelijk de dag van het Shania Twain concert. We zijn eerst ’s ochtends naar Boston gelopen want ons hotel zat in Cambrigde wat ongeveer op 10 minuten loopafstand is naar Boston. In het hotel gaven ze aan dat je bij de quincy markt je erg goed kon vermaken. Dus zijn we eerst naar de TD garden gelopen daar was het concert toen we er aan kwamen dachten we dat we helemaal verkeerd zaten want ook al stond er groot op en voor het gebouw TD garden toen we binnen waren bleek het een station te zijn, en TD garden is ook een bank enz.. maar het bleek toch dat we goed zaten want boven het station is het gedeelte waar ze “sport” evenementen houden.. dus ook waar het concert was. Daarna zijn we naar de Quincy Market gaan lopen, we liepen en we liepen en we liepen maar toch konden we het niet vinden een vrouw zag dat we het niet konden vinden en vertelde onze waar we naar toe moesten lopen haar eigen woorden waren: The Cityhall (waar de quincy market bij is) is the ugly building with the spinning thing on top.. En ze had gelijk de cityhall is idd maar een lelijk gebouw en we vonden de Quincy Market, alles gaat er om 10.00 uur open.. maar we waren er rond 9.00 uur de quincy market was wel al open dus zijn we erdoorheen gelopen.. Bleek het een overdekte straat achtig iets te zijn waar misschien wel 60 restaurantjes in zaten, waar ze dus ook al krab, kreeft en alles aan het klaarmaken waren maar ook sushi enz.. echt van alles van donuts, koffie tot vlees en vis gerechten en alles zit zo naast elkaar dat je wel kan indenken hoe zoiets ruikt.. Vooral ’s ochtends om 9 uur! Dat had ik niet helemaal verwacht dat je er zo vroeg al warme gerechten kon krijgen.. Ook al vroegen ze bij het ontbijt ook of we lobster wilde.. toen dacht ik hoor ik dat goed? rond 7 uur ’s ochtends lobster? Mij niet gezien! ik hou van vis, schaaldieren maar toch niet bij mijn ontbijt! Vanuit de Quincy Market zagen we in de verte boten liggen dus zijn we daarnaar toe gelopen, dat was wel heel mooi vond ik, lekker rustig aan het water zitten en waar je hier en daar een vliegtuig ziet dalen en opstijgen! Daarna zijn we met een andere route terug gelopen naar het hotel. Wat naar schatting ongeveer 5 km lopen is, dat vinden wij helemaal niet erg! Maar als je, je bedenkt dat het dan al z’n 30 graden is met een luchtvochtigheid waar je u tegen zegt wat het dus wel een stuk benauwder maakt dan in Nederland! Mij hoor je dus niet meer klagen als het warm is dat het zo benauwd is nu ik het daar heb meegemaakt.. we zijn trouwens ook nog in een super leuk winkeltje geweest tussen alle boutiekjes die je er hebt van Gap, victora secrets enz.. heb je er ook een hele leuke kerst winkel.. waar we echt onze ogen uit keken, ik hou zo van de kerst periode dus ik voelde me als een vis in het water! Hou der zo van!! En daarna toch echt terug naar het hotel gelopen, daar wat uitgerust. Maar we wilde ook heel graag naar een supermarkt, zo 1 als dat je op tv ziet bij extreem coupoing! Alleen die hebben ze niet in Boston hadden ze ons in het hotel verteld dus zijn we naar een “gewone” supermarkt gelopen. Zo zagen we ook een ander gedeelte van Cambridge/Boston dan dat we hadden gezien dus dat was wel leuk! De supermarkt is wel groter dan in Nederlandse begrippen! Zo telde de winkel 21 rijen met allerlei voedingsmiddelen en had je ook nog een aparte vlees, vis, brood, groente afdeling net als in Nederland alleen dan ook groter! De vis afdeling was bijv. net zo groot als de viswinkel in Roosendaal.. En zo ook de andere afdelingen het is er allemaal groot, groter grootst! En je had trouwens ook een warm eten afdeling, best raar eigenlijk vond ik net of je een soort van warm buffet afdeling in je supermarkt hebt met allerlei gerechten. We hebben onze ogen hier uitgekeken! Daarna weer even terug naar het hotel en zijn we op tijd weer gaan lopen naar de TD Garden eerst twijfelde we of we toch echt wel goed zaten, maar je zag al mensen met shirts van Shania Twain, cowboy boots enz.. dus we zaten toch echt goed!! Om 6.30 ging de ruimte open. We stonden vooraan in de rij om je te laten scannen/fouilleren en op het ticket stond heel duidelijk No Bags.. dus ik had een klein tasje bij waar mijn kleine cameratje in zat dus ik was bang dat ik gescant zou worden maar gelukkig mochten we doorlopen en zijn we naar de merchandising gelopen waar Denise een t-shirt en tas kocht.. En zijn we naar de “zaal” gegaan.. Het leek echt heel erg op de ahoy vond ik.. Maar het was niet uitverkocht vertelde een vrouw ons die je naar de plekken bracht die stonden voor onze plekken dus hebben we een praatje mee gemaakt, ze vonden het overigens echt verbazingwekkend leuk dat we vanuit Nederland kwamen voor een concert van Shania dus dat was wel leuk.. Bij het concert was er ongeveer 10.000 man.. Het concert zou om half 8 beginnen dus wij hadden een klein uur gewacht tot het zou beginnen, maar eerst kwam gavin degraw die tot kwart over 8 liedjes zong.. en dan eindelijk rond kwart voor 9 begon het concert! Was zo mooi om te zien hoe Denise genoot het was echt haar droom om naar Shania Twain te gaan en bijna 4 jaar geleden had ik beloofd dat ik mee zou gaan, dus toen deze tour werd aangekondigd zijn we alles gaan regelen… In Maart kochten we de tickets voor het concert en ook in die week zijn we naar het reisbureau gegaan om deze reis te boeken! Ook al hou ik niet van Country muziek en ben ik ook geen fan van Shania ze maakte er wel echt een hele mooie show van! En het is echt een heel spontaan mens, dan heb je mij ook om! Ik heb zoveel mogelijk foto’s en filmpjes gemaakt voor Denise als herinnering en heb ook echt genoten van de show! Shania is bijna 50 jaar, nou als ik er zo uit zou zien op die leeftijd respect hoor! Met haar sensuele kleding die haar echt nog heel goed staat, en haar stem”problemen” daar hoor je ook helemaal niets van! Na het concert zijn we weer terug naar het hotel gegaan en zijn we gaan slapen!

Donderdag: Zoals gisteren werd ik ook vandaag wakker om 5.30 uur… Dus zaten we wederom vroeg aan het ontbijt! En zijn we ’s ochtends een wandeling gaan maken langs de Charles River, we waren eigenlijk op zoek naar een Mall/Market maar die hebben we niet gevonden, wel zijn we over/op een echte amerikaanse campus (Massachusetts Institute of technology) gelopen. Waar je iets medisch kon studeren en iets met biologie.. Dus ben in de branche gebleven van waar ik in werk 😉 haha. We hadden het eerst niet helemaal door dat we op een campus liepen, ik had wel mijn vermoedens maar toen ik een bordje zag staan werd het idd wel duidelijk! Daarna zijn we richting het hotel gelopen via het winkelcentrum achter het hotel.. En zijn daar wat winkeltjes nog gaan bekijken en hebben gelijk “lunch” gehaald. Je hebt in het winkelcentrum ook een stuk of 10 eet gelegenheden.. Maar je ziet nergens een echte amerikaanse Diner of iets… Wel Burgerking enz.. Of koffie tentjes zoals starbucks of waar je donuts kan halen.. maar nergens pancakes gezien, of een echte amerikaanse burger.. Wel heb je mexicaanse, japanse, oriental tentjes enz.. We hebben het eten in het hotel opgegeten en nog even de blaren laten rusten op onze voeten… ’s middags zijn we toch terug naar de Quincy market gelopen omdat ik daar z’n leuk t-shirt had gezien..  wat ik echt wilde hebben! We waren nu anders gelopen dan gisteren waardoor we langs hele leuke winkeltjes kwamen en langs de oude cityhall wat er in onze ogen veel beter uit zag dan het nieuwe gebouw! Daarna zijn we doorgelopen richting Quincy market het was echt 100% anders dan gisteren.. Gisteren hadden we zo iets van: Is dit nou zo speciaal dat het echt gezien moet hebben… maar nu bruide het met allerlei kraampjes, dance crew op straat die aan het dansen waren enz! De sfeer was zo anders! Ik heb mijn t-shirt gehaald en hebben we nog bij de haven een paar fotootjes gemaakt! En zijn we weer een andere route terug gelopen… Dat vind ik wel heel erg leuk om te zien iedere keer een ander stukje boston!
Daarna hebben we een relax avondje gehouden bij de tv… Waar we echt de grootste lol om niets hadden! Dat was echt heel erg fijn…

Vrijdag: We hebben vandaag weer zo vroeg ontbeten, we zijn hier echt vroege vogels! De eerste ochtend hadden we bij het ontbijt bananen brood besteld en dat vonden we zo lekker dat we dat vandaag weer hebben besteld.. We hadden bij het reisbureau een continentaal ontbijt bij gereserveerd, dus kregen we iedere ochtend sinaasappelsap of koffie of thee en een grote schaal fruit en daarbij kon je kiezen uit toast, bananen brood, muffin of een croissant.. Vandaag kregen we ook koffie of thee erbij ook al nam je sap.. Ook al hadden we ook al genoeg aan wat je normaal krijgt.. Het bananen brood ziet eruit als cake maar is toch anders… Echt heel erg lekker! Wil dat hier in Nederland ook eens maken als ik een recept vind, want dit kende ik niet! Na het ontbijt zijn we de koffers in gaan pakken.. voor 12 uur moest je uitgecheckt zijn.. En nog ff gerelaxt op de kamer! Daarna zijn we nog naar het winkelcentrum gegaan achter het hotel om de tijd te “doden”… Want we hoefde pas om half 7 op het vliegveld te zijn.. Maar na een keer alle winkels gehad te hebben zijn we wat gaan eten in het winkelcentrum waar ik de famous Lobster roll op heb.. Ik moet zeggen je betaald 11 dollar voor een geroosterde boterham met sla en kreeften salade maar het smaakte me toch wel heel erg goed! Boston staat bekend om vis en schaaldieren dus moest en zou ik ook iets van vis of schaaldieren eten daar! En hebben we nog een filmpje gemaakt.. wat op facebook staat… We hadden donderdag ook een filmpje gemaakt maar toen we bij het hotel aankwamen kwamen we er achter dat er geen geluid bij zat… Daarna hebben we besloten om ons zelf te trakteren op iets lekkers en ja hoe kan je dat beter doen dan met een donut met een smootie van een famous donutshop! Nou Denise en ik kunnen jullie wel vertellen z’n smerige donut hebben we nog nooit op!! Dan zijn ze van de supermarkt hier lekkerder! We hadden nog zoveel tijd over maar we wist niet meer wat we konden doen waren al een paar keer weer in het hotel geweest dus hebben we besloten om onze koffers op te halen en ons met de taxi naar het vliegveld te laten brengen.. Op de heenweg waren we 10 dollar kwijt… En we hadden nog wat reserve dollars.. We hadden 29 dollar en wat muntjes.. Maar toen we vroegen hoeveel het zou kosten kwamen we erachter dat het 30 dollar was… dus hebben we alles afgegeven wat we hadden en gelukkig ging de taxi chaffeur er mee akkoord.. We voelde ons beide nogal lullig, maar waren blij dat we op het vliegveld waren! Daar begon het wachten en wachten… Want we zijn gelijk door de douane heen gegaan waar alles gecheckt wordt! Eigenlijk is het niet zoveel strenger dan in Duitsland of Londen wat iedereen wel zegt! Het is me echt 100% meegevallen en ook het wachten op het vliegtuig! Terug gingen we wel met Brittish Airways om 21.00 mochten we het vliegtuig in en daar begon onze terug reis! Vanochtend om 13.00 stonden we weer op Duitse bodem waar Elise en Niels ons zijn komen ophalen..

Het was een zeer mooie en geslaagde reis! We hebben veel gezien, veel gelopen hebben echt zeker genoten!! En nu even uitrusten… En vooral bijslapen!

1 thought on “Vakantie Boston

1. Pingback: Dag 16 blog challenge: Mijn mooiste vakantie – Bianca Online

Plaats hier je reactie :-)